Results 1 to 9 of 9

Thread: Microsoft levert forensische tools aan Interpol

Default Microsoft levert forensische tools aan Interpol

Om cybercrime te bestrijden gaat Interpol forensische onderzoekstools van Microsoft onder de 187 deelnemende landen van de opsporingsdienst verspreiden. Door de overeenkomst met de softwaregigant hoopt Interpol het niveau van politiediensten als het om "cyber forensics" gaat te verbeteren. Via Microsoft's "Computer Online Forensic Evidence Extractor" (COFEE) software tool is het mogelijk om computergegevens te analyseren. COFEE werd vorig jaar al ontwikkeld en werkt vanaf een USB-stick. De grote kracht van de software is dat het live informatie van systemen kan halen, die mogelijk verloren zou gaan als het systeem wordt uitgezet.

"Opsporingsdiensten wereldwijd hebben in dit informatietijdperk met tal van uitdagingen te maken", aldus Linda Zecher, hoofd van Microsoft's Worldwide Public Sector. "Het is essentieel dat ze van de juiste technologieën zijn voorzien om deze uitdagingen aan te gaan." Interpol was betrokken bij de analyse van computers die de Colombiaanse autoriteiten bij een FARC rebellenkamp in beslag hadden genomen. De opsporingsdienst was toen van mening dat politie ter plekke beter met het elektronisch bewijs had moeten omgaan.

"Interpol's samenwerking met Microsoft laat zien hoe het bezig is om aanvullende middelen en nieuwe tools onder leden beschikbaar te stellen, om zo de dreigingen van de 21ste eeuw te bestrijden", gaat Elaine Dezenski van Interpol verder. Microsoft liet eerder al weten dat de tool geen backdoor functionaliteit in Windows gebruikt om informatie te achterhalen.

bron: security.nl

Default Re: Microsoft levert forensische tools aan Interpol

Dit zijn dingen waarvan mijn haren recht overeind gaan staan :S
    Echt microsoft en forensics das als autorijden zonder stuur met een automonteur.
    De ajutomonteur weet als geen ander hoe de auto werkt maar zonder stuur heb je dr weinig aan als je 120 gaat op de snelweg en een bocht komt eraan.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Daarbij, op het moment dat ik hoor dat er politie aankomt is het eerste wat ik doe mn pc uitzetten (ALS ik al illegaal bezig was dan 0-))

Ik weet niet wat ze kunnen met encrypted disks, maar het lijkt mij dat dat ze wel even zoet gaat houden
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.

Helaas gaat die vlieger niet meer op.
    De rechter kan je dwingen je encryptiekey af te geven.
    Okee je zou een hidden container in een truecrypt container kunnen maken en dan de buitenste schill vullen met crap documenten en daar de key van geven maar hun kennen die techniek ook wel :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Kan die je dat verplichten ja ? Waar is dan je zwijgplicht ?

Quote Originally Posted by themaster
    Helaas gaat die vlieger niet meer op.
    De rechter kan je dwingen je encryptiekey af te geven.
    Okee je zou een hidden container in een truecrypt container kunnen maken en dan de buitenste schill vullen met crap documenten en daar de key van geven maar hun kennen die techniek ook wel :P
    Sinds wanneer MOET je meewerken aan je eigen veroordeling? Dacht dat het in de grondwet stond dat dat niet hoefde?
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.

Er staat toch duidelijk in de grondwet beschreven dat je recht hebt op je zwijgplicht, dan MOET je toch niet meewerken aan het afgeven van je encryptiesleutels. De rechter kan zoveel zeggen als die wil maar als ze geen bewijs hebben dat er iets strafbaars in die container staat kan de verdachte nooit gedwongen worden om zijn encryptie sleutel af te geven.

Sorry heb me vergist dit zit er heeeeel binnenkort aan te komen check:

To view this link please Register

Quote Originally Posted by themaster
    Sorry heb me vergist dit zit er heeeeel binnenkort aan te komen check:

To view this link please Register

Dat is niet verkeerd