Is erene tool waarmee je dd images om kan zetten naar encase in linux?
ewflib heeft wel ewfexport. Maar het nadeel hiervan is dat hij alleen encase images naar andere formaten omzet..
Dus geen dd naar encase.
Is erene tool waarmee je dd images om kan zetten naar encase in linux?
ewflib heeft wel ewfexport. Maar het nadeel hiervan is dat hij alleen encase images naar andere formaten omzet..
Dus geen dd naar encase.
Ik heb even de grote zoek machine geraadpleegt en daaruit kwam deze forum naar voren al vrij snel
To view this link please Register
het kan dus met FTK imager in een Windows omgeving maar ik weet niet precies hoe... ik maak altijd dubbele zowel E01 als DD voor het geval ik wil gaan carven ofzo...
de forum begint faag met de tegestelling wat je vraagt maar later leggen ze uit dat zij het zelf ook tegengesteld hebben geschreven dus dit zou nog wel wat kunnen zijn.
Ik had dit nodig voor een opdracht, moest met een perl script het zien om te zetten. Het is al opgelostthnx anyway, ik weet dat ftk imager het kan, maar deze kan ik niet met een perl script aanroepen, dan een command line tool gemakkelijker.
Ik had nog verder gezocht naar tools die het kunnen die command line zijn, deze zijn er volgensmij niet echt.
Mijn oplossing was in iedergeval om de dd aan een loopback device te koppelen in linux. en dan met ewfacquirestream van ewflib dat loopback device te imagen![]()
Je had de dd ook kunnen mounten en dan met linen( wat je ook commandline kan gebruiken) kunnen imagen naar een E01 met compressie
Dit is al opgelost door idd te mounten aan loopback, dan loopback device imagen, vwalle je hebt dezelfde image maar dan E01 met je eigen settings
Met Encase kan je de raw (dd) image gewoon inlezen en indien gewenst de disk opnieuw acquiren als een .E01 file
Bookmarks