-
Computer History
Hallo,
Ik doe de opleiding Digitaal Onderzoeker en ik moet voor blokboek 4 iets uitzoeken, maar ik kan er niet achter komen hoe het moet. De vraag is:
Welke programma's heeft Jacqueline de laatste week gebruikt?
Ik heb dus een tool nodig, waarmee ik kan zien welke programma's er geopend zijn tussen Nu en 1 week geleden.
Als ik kijk bij Onlangs Geopend dan zie ik daar bestanden staan, maar niet programma's zoals Paint of Pinball of Internet of wat dan ook.
Als iemand me hiermee kan helpen, Thankkksss
Als iemand me er niet mee kan helpen, ook thanks voor het lezen van me post.
-
Administrator
Moet je je onderzoek op een live systeem uitvoeren of op een image die is gemaakt?
-
Administrator
Je kunt gebruik maken van de MAC times (modified, accessed, created) en dan nadrukkelijk de accessed time.
Deze zijn te manipuleren dus hou hier rekening mee.
Je kan hier wel een indruk van krijgen, wanneer bestanden het laatst gebruikt/geopend zijn.
-
Junior Member
Wat Lib zegt.. bereken met een tooltje de MAC times van bijvoorbeeld executables van programma's.. zoals paint.exe of sol.exe (als voorbeeld). Ook kun je eventueel de waardes van snelkoppelingen berekenen om te bekijken wanneer deze voor het laatst benaderd zijn.
Last edited by Nielson; 22-04-2010 at 04:14 PM.
-
Administrator
FTK en encase doen dit hoogst wss automatisch voor je
-
- Windows Logs?
- Regedit.exe (en dan de juiste keys?)
-
Administrator
idd in het register staan genoeg aanwijzingen om je pas gebruikte programma's te vinden.
Wat voor besturingssysteem staat er eigeniljk op de pc dat help iets meer om je vraag te beantwoorden
Tags for this Thread