Ik ben erg benieuwd wat onze mede PDO'ers als eindexamen opdracht hebben. Wij ronden Kerntaak 1 en 3 af op stage. Kerntaak 2 wordt getoetst op school. Hoe is dit bij jullie?
Ik ben erg benieuwd wat onze mede PDO'ers als eindexamen opdracht hebben. Wij ronden Kerntaak 1 en 3 af op stage. Kerntaak 2 wordt getoetst op school. Hoe is dit bij jullie?
wij doen ook kerntaak 1 en 3 op stage en 2 geloof ik op school omdat dit niet bij elk stagebedrijf kon.
wij moeten wel persee 100 % halen voor onze eindexamens anders moeten we of herkansen of gezakt. egt niet normaal meer![]()
Ja alle punten moeten bij ons minimaal bij 1 taak voorkomen en anders mag je herren , ik dacht dat wij ze allemaal op stage dedeneerst was 1 het probleem door het monitoren maar achteraf kan iedereen dat toch wel doen. En er zijn ook mensen die bv niet veiligstellen, maar dacht dat dat allemaal opgelost was.
ohja ken voor kerntaak 2 die we krijgen in mei. voor als write block kunnen we wel gewoon de methode gebruiken waarin je het instelt in het register.
heb dat nu 3x getest en elke keer goed resultaat. dus dat moeten we dan nog maar even aangeven dat straatsma dat moet regelen dat dat ingesteld staat op de laptop. voor als we wel een usb stick of dvd moeten imagen.
opzich zou kerntaak 2 veiligstellen ook wel op stage kunnen bedoel je onderzoekt helemaal niks. je maakt alleen maar wat kopieen en voor de rest zie je niks.
eer dat jeuberhaupt mag image bij een forensics bureau ben je zoiezo een jaar verder nadat je aangenomen word. teminste dat is wat ik heb begrepen van een oud-klasgenoot van me :P
No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds
dat is miss wel zo maar je mag het project/onderzoek ook simuleren. ik doe dit met een encase en telefoon onderzoek.
Bij de grote bedrijven echt niet teminste als ik mijn klasgenoten mag geloven :P
No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds
oke dus bedrijven zijn daar sowieso niet fan van dat je dat laat doen. nouja maakt ook niet echt uit we krijgen dat examen toch op school, maar had dat liever natuurlijk wel als opdracht gehad.
hey libris welk apparaat gebruik je voor telefoon onderzoek, hier hebben ze net de UFED Standard Kit ontvangen dus kan daar binnenkort ook mooi mee bezig, maar wat een kabels zitten daarbij:P:P dacht dat er nooit een einde aan kwamhebben jullie encase en het apparaat voor telefoon onderzoek op school dan?
Op het moment loop ik stage, daar hebben we Encase. Maar voor telefoons de UFED (Forensische versie) + XRY/Exact. Goede soft/hardware voor telefoon onderzoek.
ohja is waar ook bij je stage, daar is het wel makkelijk omdat je meerendeels alle programma's wel aanwezig zijn. daar kan je pas echt goed afstuderen.
ook UFED dus, dat XRY lijkt mij ook wel een handig programma. maar die UFED ziet er ook wel grappig uit met al die kabels:P:P
echt een gekkenwerk als er geen nummering opzat
ik kan bij dit recherche bedrijf helaas geen afstudeerstage doen, omdat je netwerk moet kunnen monitoren en dat kan hier niet omdat binnen het netwerk meerdere bedrijven zitten. dus zit dat er helaas niet in.
maar mag je wel wat doen daar op je stage?
Ik loop nu naast mijn gewone stage ook stage in groningen, ik moet daar helpen met het ondezoek naar de branden in veendam. maar het is alleen een open bronnen onderzoek naar eventuele verdachte personen, dus opzich niet veel mee te maken. maar is wel vet om te doen![]()
Bookmarks