Results 1 to 8 of 8

Thread: Keyword search tool

Junior Member

Default Keyword search tool

Welke tools kennen we om een gehele pc in een keer te doorzoeken op bepaalde woorden.

Voorbeeld:
    Vanuit een bibliotheek / Internet cafe, alwaar zo'n 10 publiek te gebruiken pc's staan, zou er een dreigbrief/mail zijn verstuurd. Je wil snel vaststellen vanaf welke pc dit gebeurd is.

Quote Originally Posted by SandMan View Post
    Welke tools kennen we om een gehele pc in een keer te doorzoeken op bepaalde woorden.

Voorbeeld:
    Vanuit een bibliotheek / Internet cafe, alwaar zo'n 10 publiek te gebruiken pc's staan, zou er een dreigbrief/mail zijn verstuurd. Je wil snel vaststellen vanaf welke pc dit gebeurd is.
    Afgaand op je voorbeeld. Je kijkt vanaf wel ip adres de mail verstuurd is. Aangezien het in een internet cafe is zijn deze ipranges meestal public. Je spreek het internet cafe erop aan dat er vanaf hun netwerk een dreigmail verstuurd is en vraagt of dat de eigenaar wil meewerken aan je onderzoek. Vanuit de logboeken op de server van het internet cafe is wel te achterhalen van welke PC dit komt en wie er op dit moment achter die pc zat.

Hier heb je niet echt een tool voor nodig.

Sys internals heeft een programma genaamd "Strings". ik denk dat je dit kan gebruiken, vergeet niet recursive mee te geven aan het programma. Dit is wel een commandline tool

wat wil je precies doen op deze computer? wil je de gehele computer zoeken op een bepaalde keyword zoals test.doc?

want ik heb hier een keer een programma voor geschreven die alle partities doorzoekt op bepaalde strings misschien dat dat iets voor jou is.

volgensmij bestaat er ook zo'n soort tool van sysinternals maar dan wordt er een key weggeschreven naar het register.

Junior Member

Vanaf de cmd-line alle partities doorzoeken naar bv woorden, bestandsnamen, etc.. die voorkomen in een keyword-list.txt,
    plaatjes, docjes of bestanden met een bepaalde hash-waarde.
    Andere mogelijkheden zijn ongetwijfeld te bedenken.

Zoals bv bij de commerciële versie van To view this link please Register zie de verschillende "Triage" producten

Waar kunnen we jouw tool vinden?

Mijn script staat niet op het forum, ik zal hem ff voor je gaan zoeken en een beetje aanpassen zodat je een bestand kan selecteren met een lijst van zoekwoorden.

Hierbij mijn script wanneer je geen parameters mee geeft zal hij een help functie aanroepen dan kun je zien hoe die werkt.

suc6 ermee en ik hoop dat je er wat mee kan
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Junior Member

Windows kent het commando findstr.exe

findstr /s /i /m /p /g:C:\strings.txt *.* > C:\results(4).txt

Met de commandline laat alle gezochte woorden in platte tekst zien
    Maar niet in een compound-file zoals bv doc, zip, pdf, mail bestanden.
    Ander nadeel je moet het per drive doen en je ziet ook geen voortgang
    Andere wens, mogelijk bij een live systeem zoeken in de memory oid

Iemand nog een leuk idee.

Tags for this Thread

Bookmarks