Weet iemand een tool welke erg goed is (actuele en grote database) om een ip adres zo nauwkeurig mogelijk te weer te geven op een kaart of overzicht? Zo heb ik tracert los gelaten op het webadres example.org, hieruit krijg ik een x aantal ip adressen. Wanneer ik deze ip adressen opzoek met verschillende websites (To view this link please Register, To view this link please Register, To view this link please Register) blijken er 2 adressen uit Amsterdam te komen, 9 uit Washington DC en dan het laatste ip 192.0.32.10 (die van de site) eindigt in Marina Del Ray.
Nu heb ik ergens het gevoel dat deze niet klopt, hoewel alle sites dit wel aangeven. Uiteindelijk ben ik bij de tool Neotrace gekomen en deze geeft mij een ander resultaat welke aangeeft dat die van amsterdam, naar london, new york, washington DC, Atlanta en uiteindelijke in Inglewood een plaatsje 10KM bij Marina Del Ray vandaan.
Nu vraag ik mij dus af welke van de twee het meest accuraat is en of er wellicht een betere methode is omdit uit te zoeken.

Reply With Quote
. meer te vertrouwen dan die tracing sites vind ik persoonlijk. omdat net als jij idd al zegt alle veel tracing sites/apps toch een ander resultaat geven. 

Bookmarks