Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: Online Reputation Manager

Junior Member

Default Online Reputation Manager

Hoi,

Ik heb een vraag.
    Ik weet niet of jullie Google alerts kennen. Ik zoek voor mezelf een vergelijkbaar programma dat lokaal gedraaid kan worden. Dat mag zowel op Windows als Linux zijn.

Alvast bedankt!

Wat zoek je dan precies voor programma.

Want ik zag dat google alerts is te gebruiken voor het volgen van zoekresultaten, nieuws e.d. Maar je title is online reputation manager.

RSS feeds zijn ook handig om gewoon nieuws te volgen, ik snap niet precies wat je bedoelt dus verdere toelichting is wel welkom.

Junior Member

Wat ik bedoel is een soortgelijk programma als google alerts
    Een programma waar je een aantal zoektermen kan aangeven en dat als er een resultaat bijkomt dat deze gemeld word.
    Het punt is dat ik nu afhankelijk ben van een dienst van Google en ik zou graag een programma lokaal draaien.

ik denk dat dit helaas niet bestaat. inderdaad ben je dan afhankelijk van google en waarschijnlijk zal google daar nooit een client van maken.

Je zou dit via een webcrawler kunnen doen. Ben ik ooit met libris aan begonnen. Weet jij eigenlijk waar dat ding is gebleven libris?
    BasBeheertje.nl, Design, Info, Audit and lots of other bullshit.... I know

ja die heb ik, mail hem je toe. Dan zul je hem idd zelf moeten bouwen, maar het nadeel van en crawler is dat hij moet weten wanneer hij stopt in dit geval, omdat jeroen zich alleen maar wil focussen op bepaalde zoekresultaten van google. Dus dan moet hij alleen maar 1 zoekresultaat crawlen en geen links volgen. Dat is nog wel te doen.

Junior Member

Ik heb daar idd ook aan zitten denken. Maar het is zou wel fijn zijn als hij ook bepaalde links volgt.

Trouwens als je ook zoiets zoekt moet je eens kijken naar Yahoo Pipes. Lijkt op Goolgle Alerts.

Maar voor mij is het weer dezelfde reden als eerder je bent weer afhankelijk van Yahoo daarom voldoet het niet helemaal
    Last edited by Jeroen; 26-02-2010 at 05:40 PM.

waarom wil je links volgen dan? moet hij daar ook kijken voor updates?

Junior Member

Ja als dat mogelijk zou zijn wel

Dit word pittig vrees ik. Je zal hoog uit een aantal sites kunnen checken want anders dan kun je verders weinig met die machine. dan staat deze heel de dag te crawlen. Daarnaast google enz hebben hier tools voor waarom het wiel opnieuw uitvinden ??
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Tags for this Thread

Bookmarks