Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Writeblocker

Default Writeblocker

Gebruiken jullie op school ook hardwarematige writeblockers? Zo ja welke en wat is de prijs hiervan.

Ik zelf heb met writeblockers gewerkt in utrecht maar weet zo 123 niet meer welk merk enz. Kan dat thuis wel ff opzoeken heb het in de documentatie staan als het goed is. Hoezo ??
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

we moeten straks examen doen. Veiligstellen van sporen. Maar school heeft geen hardwarematige writeblokker. Dus moeten we het maar software matige doen. Zoek zelf maar tooltjes op zeggen ze dan. Prima maar de goeie progs zijn betaald. Kijk als die write blokker die jij hebt gebruikt rond de 100 euro zit moet school dat maar gewoon aanschaffen

wij gebruiken Tableau, simpele maar goede write blockers, ik durf niets over de prijs te zeggen

bekijk eens: To view this link please Register

goede hw/sw leverancier digitaal onderzoek.
    prijzen van tableau staan op deze site vermeld

er is nu een actie een Tableaus TK3 & TK5 voor 210 euro , vind ik nog wel meevallen.. Ik zou graag een writeblocker willen hebben voor me eigen, kan altij van pas komen. Btw er zijn zelfs van die tableaus die je gewoon in je PC in kan bouwen, ik heb dat een keer in het echt gezien, is gaaf

Junior Member

Quote Originally Posted by Ken Cijsouw View Post
    we moeten straks examen doen. Veiligstellen van sporen. Maar school heeft geen hardwarematige writeblokker. Dus moeten we het maar software matige doen. Zoek zelf maar tooltjes op zeggen ze dan. Prima maar de goeie progs zijn betaald. Kijk als die write blokker die jij hebt gebruikt rond de 100 euro zit moet school dat maar gewoon aanschaffen
    Het kan prima gratis met iedere live linux Distro, maar let wel op de automount. Neem Bijvoorbeeld Helix, "gratis*" live cd mount niets zelf. Read only mounten -> linen -> Taaada Image.

"gratis*" het was helemaal gratis, alleen voor de nieuwe versie moet je betalen. Helix 1.9 is nog wel gratis te verkrijgen.

Quote Originally Posted by kvnstr View Post
    Het kan prima gratis met iedere live linux Distro, maar let wel op de automount. Neem Bijvoorbeeld Helix, "gratis*" live cd mount niets zelf. Read only mounten -> linen -> Taaada Image.

"gratis*" het was helemaal gratis, alleen voor de nieuwe versie moet je betalen. Helix 1.9 is nog wel gratis te verkrijgen.
    Kijk weet je wat het is. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Hardwarematige writeblokkers zijn beschikbaar prijs vind ik persoonlijk nog wel redelijk aangezien je er veel gebruik van gaat maken. Ik ben het met je eens dat ook met een live linux distro kan. Dit kost alleen meer tijd. Aangezien het een examen is waar je 2 uur de tijd voor hebt is het gewoon veel handiger om een hardwarematige writeblokker te gebruiken.

Junior Member

Hardware matige zijn er vele waaronder van het merk Tableau write blockers voor scsi - usb - firewire - pata - sata, etc... zie leverancier To view this link please Register in NL worden ze geleverd via DataExpert. Het prijsje is dan wel hoger.

Softwarematige misschien is dit wat To view this link please Register
    Last edited by SandMan; 09-03-2010 at 10:26 AM.

Quote Originally Posted by SandMan View Post
    Hardware matige zijn er vele waaronder van het merk Tableau write blockers voor scsi - usb - firewire - pata - sata, etc... zie leverancier To view this link please Register in NL worden ze geleverd via DataExpert. Het prijsje is dan wel hoger.

Softwarematige misschien is dit wat To view this link please Register
    Zelf heb ik een aantal test gedaan met softwarematige writeblokkers. Een registery writeblokker werkt wel als je deze inschakelt en zolang je de pc aan hebt staan werkt deze ook gewoon. Wil je tijdens de zelfde windows sessie de usb stick weer writable maken en daarna weer write protected. Dan is niet gegarandeerd dat de hashes 100% overeenkomen.

Junior Member

Quote Originally Posted by Ken Cijsouw View Post
    Kijk weet je wat het is. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Hardwarematige writeblokkers zijn beschikbaar prijs vind ik persoonlijk nog wel redelijk aangezien je er veel gebruik van gaat maken. Ik ben het met je eens dat ook met een live linux distro kan. Dit kost alleen meer tijd. Aangezien het een examen is waar je 2 uur de tijd voor hebt is het gewoon veel handiger om een hardwarematige writeblokker te gebruiken.
    Je hebt sneller een linux distro aan het imagen dan dat jij een image kan maken met een Hardware blocker. Het is zelfs sneller, mits je het goed doet.

Quote Originally Posted by kvnstr View Post
    Je hebt sneller een linux distro aan het imagen dan dat jij een image kan maken met een Hardware blocker. Het is zelfs sneller, mits je het goed doet.
    Opzich wel, maar of het dan ook echt sneller is zonder write blocker dat weet ik niet. Toch zou ik aanraden om altijd write blockers te gebruiken, je bent in iedergeval zeker dat er niet naar geschreven wordt. Mocht je toch geld genoeg hebben kan je het beste een Logicube of iets soort gelijks aanschaffen, dat gaat helemaal snel en is geheel zonder PC..

btw, als je in bezit met van een Tableau moet je eens kijken naar Tableau Imager, software die speciaal is gemaakt i.c.m. tablues. werkt goed en blijkbaar sneller dan FTK/EnCase. Moet je wel je tableau firmware upgarden

Tags for this Thread

Bookmarks