Results 1 to 6 of 6

Thread: PERL het nalopen van 2 arrays..

Default PERL het nalopen van 2 arrays..

Hey allemaal, ik ben met een script bezig maar loop tegen iets aan. Ik leg hier de situatie uit:

Ik heb 2 arrays. 1 met UNIEKE spelers en 1 met dezelfde spelers op willekeurige volgorde en willekeurige hoeveelheid herhaling:

ARRAY 1 (UNIEKE spelers)
    + henk
    + piet
    + jan

ARRAY 2 (willekeurig)
    + henk
    + henk
    + henk
    + jan
    + piet
    + henk
    + piet
    + jan

stel je voor dat dat de inhoud van de arrays is. Nu wil ik een loop maken die uit array 1 telkens de volgende unieke speler pakt, en dan kijkt hoeveel deze in array 2 voorkomt. Het leek mij vrij simpel , heb van alles geprobeerd, ben er nog niet uit en misschien weten jullie het antwoord wel.

Mij leek het op eerste gezicht makkelijk maar kwam er maar niet uit...

Als iemand een oplossing weet, en misschien wel een voorbeeld loop kan schrijven die dit kan realiseren, zou top zijn

groeten libris.

Default Re: PERL het nalopen van 2 arrays..

Kan zo ff geen perl bak fixen maar je moet een derde array maken met een dubbele array.
    hierin sla je de unieke namen op en daarnaast de antl keer dat die voorkomt dit tweede veld update je iedere keer.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

bedoel je hiermee een hash? met een hash in perl , heb je eigenlijk een array, maar dan kan je weer extra values toekennen aan onderdelen in de array.

Maar dan nog zit ik met het probleem dat ik m.b.v. een loop alles moet na gaan lopen, hoe moet ik dat doen, heb ik dan 2 loops nodig ofzo ? 1 om steeds verder te laten gaan als er niets meer gevonden is >> dan volgende unieke speler..
    en de andere loop in die loop moet dan kijken of hij die speler nog tegen komt, zo niet dan, verder met die andere loop..

kom maar niet op het goede idee om dit op te lossen

Je kan een hash gebruiken idd.
    je vraagt eerst de grootte van de array op.
    Hierna ga je een loop doen van 0 tot het einde van de array.
    Dan krijg je bij elke itteratie of je value voorkomt in de hash.
    zo ja value uit hash ophalen en +1 doen
    zo nee toevoegen aan hash en value op 1 zetten (if needed)
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

ik denk dat ik het snap, ik ga eens aan de slag. mocht het niet lukken dan geef ik een gil

ik zat verkeerd te denken volgensmij...

Junior Member

Ik spreek zelf c/c++, misschien heb je wat aan mijn sketch: To view this link please Register misschien heb je er wat aan?