om digitaal onderzoeker te worden heb bepaalde
skills nodig B.v Network security
of word dat aangeleerd![]()
White hackers we are Friends![]()
om digitaal onderzoeker te worden heb bepaalde
skills nodig B.v Network security
of word dat aangeleerd![]()
security wordt je eigen beperkt geleerd.. maar als je je er zelf in intresseerd dan komt dat helemaal goed denk ikOriginally Posted by doctorbnl
Ik besteed in mijn vrije tijd veel niet echt aan security, maar het breken van security. Vind het wel gaaf om kijken of ik in computer binnen kan komen (natuurlijk wel op eigen computers en eigen netwerk.. )
ja ik ben er ook veel mee bezig maar niet kwaad bedoeld hoorik test alles uit op me eigen servers en zo nu en dan hack ik ook me eigen servers
![]()
Als je PDO opleiding gaat doen en je wilt een voorsprong, dan zou ik vooral ook wat energie in scripten en linux steken. Kan denk ik veel schelenik weet niet of je ervaring met linux hebt?
heb niet veel ervaring in linux althans security gedeelte
hoe bedoel je scripten ik ken wel perl en vb
en jij?
white hackers we are Friends![]()
perl leer je als particulier digitaal onderzoekers, althans wij leren dat![]()
Ik zou maar eens met linux gaan spelen, is echt vet en als je daar de basis al van kent is dat erg mooi meegenomen![]()
ohh oke dan ga ik daarmee effen aan de slag![]()
maar is het ook mogelijk dan met linux (me eigen windows servers te hacken) als ik zo ver ben :lol:
dat is natuurlijk mogelijk maar daar is dit forum eigenlijk niet voor gemaaktTenminste, niet om gedetailleerd in te gaan op hacken. maar natuurlijk is dat mogelijk.
nee dat begrijp ik bedankt voor de uitleg![]()
In princiepe is PDO aan iedereen aan te leren zelf aan mensen zonder ict kennis voor de opleiding.
Maar security op de PDO opleiding kun je wel vergeten er word sporadisch wat over verteld en de rest mag je zelf leren wil je daar iets over leren.
Ik ken veel script dan wel programeer talen like Perl,Python,Ruby,Bash,PHP,C,C++,C#,Java,Assembly en ga zo maar door
No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds
Bookmarks